• Samenwerken in een betrokken team
  • Grip op je loopbaan
  • Investeren in je vakkennis

Wij zijn op zoek naar een
ICT Werkplekbeheerder

Werklocatie
Apeldoorn
Verband
32 - 40 uur
Geplaatst
7 oktober 2025
ICT Werkplekbeheerder ICT Werkplekbeheerder

Word jij hét gezicht van onze ICT in regio West? Ben jij die ICT-professional die het leuk vindt om onderweg te zijn, contact te maken met collega’s in de vestigingen én problemen écht op te lossen? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe Werkplekbeheerder!

Welkom bij Mastermate!

Mastermate is de technische groothandel die gaat voor het maximale resultaat van klanten. Onze klanten kunnen bouwen op ons assortiment, deskundig advies en doordachte oplossingen. Mastermate bestaat uit intensief samenwerkende familiebedrijven. ‘Landelijk opererend met regionale betrokkenheid’, is een belangrijk motto van deze krachtenbundeling. De combinatie van landelijke slagkracht met een sterke verbinding in regionale netwerken maakt de aanpak van Mastermate uniek in de branche. Onze klanten zijn bouwbedrijven, aannemersbedrijven, vakmensen, woningcorporaties, onderhoudsbedrijven, technische diensten en industriële bedrijven.

 

Zorg jij dat onze vestigingen blijven draaien als een zonnetje?

In Apeldoorn is onze centrale ICT afdeling gevestigd. Op deze afdeling zijn 13 professionals dagelijks aan het werk om te zorgen dat onze omgeving “up and running”, betrouwbaar en beveiligd is.

Mastermate heeft 48 winkel vestigingen, wij werken er hard aan om de winkels elke dag de middelen te geven om te presteren. Onze servicedelivery kent op dit moment twee rayons, oost en west.

 

Als Werkplekbeheerder ben jij degene die zorgt dat alle werkplekken binnen jouw regio vlekkeloos functioneren. Je ontzorgt medewerkers, biedt technische ondersteuning, denkt mee over vernieuwing, en vertaalt technologische mogelijkheden naar concrete verbeteringen. Je bent de schakel tussen eindgebruikers, winkelvestigingen en de centrale ICT-afdeling in Apeldoorn. We zoeken voor de regio west een nieuwe collega!

 

Je werkzaamheden zijn een mix van:

  • Installeren, configureren, onderhouden en vervangen van werkplekken
  • Ondersteunen van gebruikers on-site én remote bij technische issues
  • Beheren van randapparatuur zoals printers, scanners, dockingstations, mobiele apparaten etc.
  • Afhandelen van meldingen – tweedelijns – met aandacht voor structurele oplossingen
  • Meewerken aan werkplek-gerelateerde projecten, zoals vervanging van hardware, migraties, standaardisatie van werkplekken
  • Documenteren van processen, oplossingen en beheerconfiguraties
  • Signaleren van verbetermogelijkheden en initiëren/implementeren van verbeteringen
  • Ondersteuning bij netwerkgerelateerde werkplekzaken en samenwerking met systeem-/netwerkbeheerders

 

Dit ben jij.

  • Je hebt een opleiding op MBO-4 ICT niveau of hoger, of een relevante ICT-opleiding
  • Minimaal 1–2 jaar ervaring in werkplekbeheer of servicedesk / ICT-support
  • Goede kennis van Windows 10/11, M365 (Office 365), AD, en ervaring met tools als Intune, MDM, patchbeheer etc.
  • Ervaring met ticketing-/servicemanagementsystemen (zoals Freshservice, Topdesk of vergelijkbaar)
  • Klantgericht, communicatief sterk en servicegericht ingesteld
  • Zelfstandig, oplossingsgericht en je durft initiatief te nemen
  • Goed kunnen plannen en organiseren, met oog voor kwaliteit
  • Pré: kennis van Azure, HP / Aruba hardware, ervaring met ITIL-processen, ervaring met cloud-first werkplekken

 

Dit bieden we jou.

  • Een organisatie met korte lijnen en collega’s die écht samenwerken
  • Marktconform salaris (afhankelijk van kennis & ervaring)
  • 25 vakantiedagen + 8% vakantietoeslag
  • Laptop en mobiele telefoon
  • Reiskostenvergoeding (standplaats Apeldoorn of Delfgauw)
  • Persoonlijk opleidingsbudget en ruimte om door te groeien
  • Gezellige uitjes en een hecht team waar je bij hoort


Wij geloven dat diversiteit ons sterker maakt — dus: ongeacht wie je bent, als jij energie krijgt van techniek en mensen helpen, dan pas je bij ons. 💪


Meer weten?

Wil je meer weten over deze functie of over Mastermate? Neem dan contact op met Don Heijmans. Hij is bereikbaar via 06 - 28 91 03 88. Kijk voor meer informatie ook op www.mastermate.nl of www.werkenbijmastermate.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Waarom solliciteren bij Mastermate


  • Samenwerken in een betrokken team
  • Grip op je loopbaan
  • Investeren in je vakkennis
Samen gaan wij voor een prettige werksfeer en een goede relatie met klanten 9+

Vul jouw gegevens in

Kies een bestand
Maximale bestandsgrootte: 5 MB
Toegestane bestandsformaten: PDF, PNG, JPEG, DOC, DOCX
Dit formulier is beschermd met reCAPTCHA, zie hiervoor de privacyverklaring en servicevoorwaarden van Google.

Waarom solliciteren bij Mastermate

  • Samenwerken in een betrokken team
  • Grip op je loopbaan
  • Investeren in je vakkennis

Onze sollicitatieprocedure

  • Solliciteer bij ons.

    Leuk dat je enthousiast bent! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Eerste kennismaking.

    Je komt bij ons langs voor een kennismakingsgesprek. Om elkaar beter te leren kennen en te bekijken of we bij elkaar passen.

  • Eventueel vervolggesprek.

    Je komt nog een keer langs. Dan leer je de mensen uit het team kennen.

  • Ons contractvoorstel.

    Jij past bij ons! Dus we doen je een goed aanbod.

  • In dienst

    Welkom bij de Mastermate-familie!